divendres, 15 de juliol del 2016

Els millors relats de Roald Dahl

Feia molt que no em reia amb un llibre i aquest m’ha mantingut el somriure a la boca quasi tota l’estona. Aquests dies he estat llegint Els millors relats de Roald Dahl (1982) de l’editorial valenciana Sembra. A mi ja m’agradava Roald Dahl perquè Matilda m’encanta, Les Bruixes m’agrada molt i sempre deixe Charlie y la fàbrica de xocolate quan la fan en la tele. Així que quan vaig veure el llibre ben col·locadet a la taula de novetats de la llibreria no em vaig poder resistir.

El llibre és una col·lecció de tretze relats per a joves i adults d’extensions variables, però si contem que té en total unes 240 pàgines, vegem que són contes ben bé curts. Les narracions destaquen per les exageracions, els personatges insòlits i les situacions surrealistes que es presenten. Destaquen la cobdícia extrema, la venjança i l’engany, tot marinat amb un bon humor negre, molta fantasia i malícia. Els personatges són únics i amb molta personalitat, amb idees estrafolàries i comportaments inesperats.

És clar que tretze relats no em poden agradar de la mateixa manera. Els meus preferits són: El plaer del capellà (un home avariciós del tot que es serveix de l’engany per a guanyar-se la vida), Gelea reial (una cosa molt estranya, inquietant i divertida) i El tast (una altra vegada l’avarícia i l’orgull).

En resum, és un recull molt divertit, que et posa en tensió mentre t’ho passes bé i esperes l’inesperable final. Els contes, al ser tan curtets, es lligen en una estona i el millor és que quan passes la pàgina mai saps amb el que te vas a trobar. Molt recomanat.


Llig-lo si... vols riure i passar-ho bé
Fuig si... no t'agrada l'humor negre

2 comentaris

  1. Jo també he llegit el llibre de Roald Dhal i és el llibre perfecte, al meu paréixer, per al guió d'una pel.lícula: unes històries curtes pero que en les que quadren perfectament tots els elements del conte, una història perfectament creïble, un final sorprenent i creïble també i, almenys per a mi molt ric, molt d'humor, pero un humor transgressor i creatiu.
    Una bona recomanació Laia.
    Estic esperant el pròxim. . .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, és un llibre genial. Mai, mai saps el que passarà a la següent frase. M'alegre que t'haja agradat!

      Elimina

© Lucky Buke - Ressenyes de llibres
Maira Gall